onsdag 17 oktober 2007

visar lite från min kära svärmors hus

hon skapar många "ihopakok" med grenar och växter...i många av dem har hon sedan ljusslingor i det mörka halvåret. Det är såå fint irl....

en liten keramikklänning på stål galge...
stilleben med hatt och lykta innanför ytterdörren
Visst är den underbar denna bikupelampa? Jag är såå avundsjuk på den...fyndad på loppis såklart....
Ett av hennes fönster. Fönsterbrädan är gjord av en gammal råsågad bräda som låg under golvet, när hon isolerade....Jättehäftig...
Min svärmor är en lten människa med stor känsla för detaljer...hon håller på att renovera sin stuga för fullt, så det är lite huller om buller på vissa ställen, men lite kan jag visa....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken känsla för detaljer din svärmor verkar ha. Bikupelampan var jättefin. Vill ha. Min svärmor har MASSOR av fina saker, men hon låter dem förfalla. Tyvärr.

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken glädje att ha så mycket fint hemma hos svärmor!! Mysiga detaljer! Kram!

♥ Pia... sa...

hej vad mycket fint du skriver p� din sida...och bikupelampan skulle jag j�tteg�rna vilja ha sj�lv...PIA

Anonym sa...

Vilka jättefina bilder...lampan är så läcker !
Och visst kanske det finns lite likheter mellan maken och Wille-bus-kille...önksar maken i alla fall...hehe !
*
Ha en fin torsdag !
KRAM EVA

faster atta sa...

Jättefint hem din svärmor har! Det känns trivsamt! Gillar lampan...

kram

NICOLINAS BONING sa...

Vad kul med en svärmor som har liknande intresse som en själv;-)
Hon ser ut att ha det riktigt mysigt både ute och inne.
Kram/Birgitta