onsdag 10 oktober 2007

Det finns väl NÅN humor i eländet...


Har precis kommit hem från den ondskefulle dr tandläkare.....Ni som följt mej lite vet ATT JAG HATAR ATT GÅ TILL TANDLÄKAREN, och att jag gärna berättar det för dem också....Finns det NÅN som gillar att gå till tandläkaren??
Jo jag vet faktiskt en jobbarkompis som tycker det är SKÖNT att gå dit....kan det bero på att hon haft 1 hål i sitt 52- åriga liv....??
Jag minns fortfarande med fasa den gång hon berättade denna hemlighet för mej, jag har aldrig kunna se henne i ögat sen dess....jag menar....Är hon MÄNSKLIG....??
Idag gjorde det ONT hos tandläkaren...ONT!!
Så han fick ge mej en andra bedövningsspruta....och nu kommer vi till den komiska delen....
När jag kommer hem är jag överlycklig och jättetörstig....
jag tar ett stort glas sprite zero och sätter mej vid laptopen för att se vad ni bloggare har för er. Tar en stor klunk läsk och....blir blöt på FOTEN (???) Inser nu varför borrningen efter 2ra sprutan gick som en dans...Jag är totalbedövad typ ansiktsförlamning....I mitt lyckorus har jag inte tänkt på det...Hjälp! Undrar vad de tänkte i affären när jag kom som en Quasimodo, med tungan släpande i marken,dreglet droppande i mungipan och ögonvrån långt ner på kinden.....
PINSAMT....
Men vid närmare eftertanke så var ju Quasimodo rätt söt...och jag slapp ju ha ont, eller hur??
Ha en underbar onsdag! Kramar Jessan

11 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Stackare! Tandläkare måste vara nåt av det mest otacksamma yrke man kan ha, ingen gillar ju dom :) Ja, förutoom din kompis då hihi :)
Tack för en skön historia!
Kram

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Tassar in här för första gången...
Vilka vackra bilder från Era omgivningar!

Tandläkare måste, som sagt, ha världen mest otacksamma yrke... *ryser*

Ha en bra kväll!
Flisan

NICOLINAS BONING sa...

...GAPSKRATT... Nu undrar min granne i rummet bredvid vad det är som gör dom här lätena från mitt rum...Jo,det är en tjej som har varit till tandläkaren...skratt...sen vart det bara tok av alltihop :-D
Kramar/Birgitta

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken tur att det gick bra och biverkningar skapar ju bara lite glädje mitt i eländet! Kramis!

Anonym sa...

Jag har inte varit rädd för tandläkaren, men nu blir det värre för varje gång jag går dit. De ringde för ett tag sen och sa att nu var det dags. Igen! Men det har gått ett år, så de har alldeles rätt. Jag lovade att återkomma, men har jag ringt? Nej. Måste. Ja.

Sallys hus sa...

Ha ha... stackars dig!!!
Själv brukar jag halvt tugga sönder tungan under min ansiktsförlamning.

Men du vart bor du då eg???
Jag bor ju i Örebro...det är ju inte så himla långt norrut!
Lite mer söder om mitten ju!!

Bloggträff skulle ju vara helt super!!!
Tänk vilket tjatter!!
Hihi..
Kram Katarina

Solsjö - Under en vind sa...

Ser att du efterlyser bloggträff....är några som börjat spåna på en träff i Jönköpingstrakten....själv har jag 12 mil dit, ganska överkomligt! Alla ideér för ett upplägg välkomnas! Kramis!

Ardisia sa...

Vad roligt att jag inte är den enda som fullkomligt hatar å gå till tandläkaren FAST jag har aldrig haft något hål eller tandvärk (kan lova att jag ändå är mänsklig;) Tandställning har jag däremot haft och fick gå till tandläkaren varje månad under ett par års tid. Usch usch usch!

Idag följde jag min son till tandläkaren. Han tycker att det är oligt och gå dit eftersom man fär välja en leksak efteråt. VARFÖR FÅR INTE VI VUXNA GÖRA DET? typ välja nån chokladkaka eller Yankee candle eller nåt annat roligt efter besöket? Va, det vore nåt??

Hoppas bedövningen släpper snart :) Kram

Solsjö - Under en vind sa...

´pst...har länkat till dig...kram!

Anonym sa...

Huvudsaken man slipper ha ont ! Jag brukar ta lite bedövning när det ska skrapas tandsten...så fjollig är jag...hihi ! Eller jag har nog låg smärttröskel...jaaa, så heter det !
*
Ha en underbar helg vännen !
KRAM EVA

faster atta sa...

Min lilla Mathilda 2½ år gillar att gå till tandläkaren.... Hon har slagit av sina framtänder så vi går med henne på kontroller var 5:e vecka,.... MEN hon får ju alltid en present när hon vrit där, kanske du skulle prova oxå!
kram