måndag 15 oktober 2007

Hej igen.....


Hej allihopa, det blev en lång bloggpaus, på 4 dar! Ooops,I did it again....
Men jag har inte hunnit helt enkelt! Jag har eldat i trädugården, räfsat,städat och allt det andra "vanliga" som ska göras.tagit vara på det fina vädret...
Men idag öser regnet ner....Och ledig är jag så det kommer gå åt många levande ljus och kaffe idag...hihi
Igår var jag jätteledsen en lång, lång stund. En av mina favorit tanter på jobbet dog hastigt i hjärtinfarkt. Sååå skönt för henne,för hon fick bara somna in. 96 år gammal och hon tyckte hon levt livet färdigt. Men Gud vad jag kommer sakna henne! Vi hade så roligt tillsammans och tyckte verkligen om varann.Vi sa det också till varann varje dag vilket jag är glad för....Det är lustigt vad vissa människor sätter sig i hjärtat på en....
Jag har jobbat 18 år i vården inom äldreomsorgen, så jag har ju mist otaliga pensionärer genom åren, men det är bara några få som berör en på detta sätt...
Hon var alltid glad, kramig och "rapp i truten" som hon själv uttryckte det.Stor saknad.....
Uscj ja, det är bara att gå vidare.....
Idag ska jag ta det lugnt,sticka och virka och tända ett ljus för "min lilla gumma".Jag ska dricka en kopp kaffe också för dej Edit, din älskade dryck....
ROLIGT är det iaf att flera av er har börjat prata om bloggträff. Det vore jättekul!
Ett litet ps till "vårt nya hem" och " seaside living"...Jag har försökt maila er men får tillbaka mina mail, antagligen nåt fel hos mej....ska försöka igen...
Kramar till er alla med hopp om en fin måndag!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland behövs det göras andra saker än bloggeri, men det är inte lika roligt längre. Jag har fastnat i bloggträsket, men det är ju SÅ roligt. Din tant fick leva ett långt liv. Tänd många ljus och drick många koppar kaffe. Det är du verkligen värd.

faster atta sa...

Du är värd ditt kaffe och dina ljus idag! Jag känner igen mej i det du berättar om din tant. Dödsfall är aldrig roligt men för en tanta eller gubbe som levt ett långt liv så är det ju många gånger en befrielse att få lämna jordelivet och det är då din och min insats blir så viktig!
Ta hand om dej!
kram

Sallys hus sa...

Nu blev jag allt tårögd!!
Det är ju sånna som dig man vill träffa när det blir dags att flytta till sista anhalten!!!

...jo, vist är det jobbigt med gympa när man är sjuk. Inte alls bra heller. Men jag är ju ledare och flickorna börjar komma till en lite högre nivå nu så man kan inte ställa in träningar om man är sjuk.
Sen är det tydligen jämt så att när jag är sjuk så är nån annan alltid sämre än mig...konstigt va???
Men det är kul nu när man inte lär dem kullerbyttor längre. Nu är det volter och skruvar, hanvolter och flickflack...
Ha en härlig dag nu!
Kram Katarina

Mallan sa...

Visst kan det vara skönt med en bloggpaus ibland...
Vad skönt för "din" tant att få somna in, hoppas hon hade levt ett bra liv, hon verkar iaf ha varit omtyckt. Beklagar din sorg!
Kram Malena

My White Cottage sa...

Jag håller med Katarina, det är såna som dig man vill träffa när man blir gammal och kanske behöver hjälp! :) Förstår att det måste vara tungt att mista de som står en lite extra nära.

Konstigt att inte mejlen har gått fram... Prova gärna igen antingen på vartnyahem@hotmail.com eller seasideliving@hotmail.com Jag vill ju gärna kunna skicka en inbjudan till dig!

Kram till dig!

Solsjö - Under en vind sa...

Roligt med ett inlägg från dig!! Visst hoppas vi på en bloggträff, LÖnnergårds anna och jag planerar för att vi ska kunna boka en i februari!!! Kramis!