lördag 6 oktober 2007

idag Lördag och höstmarknad i byn...


Har precis kommit hem från höstmarknaden i byn. Det är rätt härliga dofter man möts av när man kliver ur bilen...Sockervadd, popcorn,MUNKAR mums! Härligt att bara gå och lukta....
Jag köpte inte så mycket, bara lite "pryttel" som är bra att ha. Sen skulle ju Alexander naturligtvis ha ett gäng Yu-Gi-Yo kort. Helt bortkastade pengar tycker mamman....men det är nästan de enda de kära ungarna intresserar sej av just nu. Så nu sitter hela gatans ungar exalterade med nya kort inhandlade. Det är faktiskt halva priset på marknaden så det må vara hänt....
Nu blir det marknadsfika sen ska jag se om jag inte hinner räfsa lite i trädugården innan det blir för kyligt ute....Efter det blir det Middag (Moussaka), tv och ett glas vin i soffan.....
Det är många Bloggisar som varit och är på härliga resor nu...Barcelona, paris, danmark... jag är så avundsjuk....grr...
MEN!! nu har vi bokat hotellrum i Gamla Stan, dit vi ska på julmarknad så jag har ju nåt att se fram emot.... Varma höstkramar!! Kramar Jessan

6 kommentarer:

Skatan sa...

Det lät ofantligt mysigt med höstmarknad...det skulle också jag vilja gå på!!

Hoppas du får en skön helg. På återseende en annan dag : )

NICOLINAS BONING sa...

Tänk att munkar luktar så underbart!!!
Jag skulle vara alldeles exalterad över att gå på julmarknaden i Gamla stan...så jag förstår att du längtar:-)
Ha en mysig kväll med alla "tillbehör" som du skrev om och kram/Birgitta

faster atta sa...

Åååå, hotell natt loch julmarknad i gamla stan låter ju för härligt! hoppas att det blir underbart! Och att mysa med mossaka och ett gott glas vin låter ju inte fy skam det heller....

Anonym sa...

Tack för omtanken...Tänkte ha begravning i morgon för dvd`n.....=(
Jag som ALDRIG ser filmer men nu har jag en massa som jag vill se...å så går det inte=(
Hoppas du har det bra i kväll!!!
Ska strax dricka lite varmt te....
Kram på dig!!!

Anonym sa...

Vi hade vår höstmarknad förra helgen, men vi hade nog inte lika tur med vädret, för hos oss regnade det lite mindre på lördag och MER på söndagen. Jag är SÅ avundsjuk på dig att ni ska på julmarknaden i Sholm. Jag kanske ska försöka locka med mig gubben...

Anonym sa...

Ang. mina orkideér...jag vattnar dem var tredje vecka och klipper av stänglarna så fort blomningen är över...inget annat och de blommar oftast ca 3 gånger per år !
Väldigt lättskötta blommor ! Har aldrig bytt bark eller gett nån näring...
*
Ha en fin söndag...trots regnet !
KRAM EVA