onsdag 17 oktober 2007

Ännu en regnig dag...


Här regnar det idag igen....men det gör inte så mycket. Jag tänder massor med ljus, dricker kaffe och läser massor med sagor och spelar fia med knuff med A som är hemma och är sjuk idag... så jag har det rätt bra iaf...
Snart ska jag titta på "efter tio" med Malou. Är det nån av er som sett det? Ofta ett riktigt bra program, som tar upp massor med viktiga diskussioner. Mobbing,sorg,sjukdom,men även massa positiva saker förståss...
På onsdagar har hon dessutom en bokklubb där de diskuterar bra böcker jättekul för en bokmal som mig...igår hade hon ett inslag om en tjej som sydde jättefina lampor för en jättebillig peng! Runt hundralappen! Hon gjorde tyll-lampa och snör.bollslampa. Såna lampor kostar ju massor i affärerna...
Annars händer det inte så mycket här idag. Jag fortsätter sticka lite sen ska jag passa på att sortera lite papper,sen är det säkert dags för lite sagor igen...*ler*
Önskar er alla en jättebra dag! Var rädda om er därute! Kramar Jessan...
Ps: Jenny, Vårt nya hem....Det verkar som om det är nåt problem med mitt mailprogram. Jag kan inte skicka men jag kan ta emot...om du fortfarande vill skicka mej en blogginbjudan så kan du göra det på vintermorgon@spray.se....jag skulle bli jätteglad...kram.....

2 kommentarer:

faster atta sa...

Underbar liten lykta du har! Ängeln är med i den nya Tilda boken som kom för någon vecka sen. Jätterolig att göra!
kram

NICOLINAS BONING sa...

Det både ser och låter jättemysigt hemma hos er:-)
Jag har inte hunnit med bloggrundan på ett par dagar, men nu har jag läst dina föregående...har också arbetat med gamlingar och visst är det några som kommer ända in till hjärteroten,och som ger ett varmt och varaktigt minne för livet efter sig:-)Det är dom minnena som man vårdar ömt.
Ha en bra dag och kramar/Birgitta