fredag 26 oktober 2007

Äntligen fredag!



Hej på er allihop! Vad roligt att höra att det är fler än jag som gillar att shoppa loss...(fast det anade jag nog) Bilder på Jims friggebod bör kunna komma efter helgen. Jims gamla rum(blivande kontor) ska jag gå loss på idag med målarpenseln så det kommer nog bilder till veckan därifrån...ska bli jätteskönt att få ett riktigt skrivbord och en riktigt bekväm bloggarhörna...just nu sitter jag vid en gammal skolbänk i sovrummet och ekipaget får eg.inte plats här så det ska bli skönt att få ställa iordning lite här också...(kanske rent av är dumt av mej, om jag kommer sitta bekvämt och trivas så kanske jag bloggar så jag växer fast i stolen...kanske bättre att sitta lite obekvämt? hihi...)

Snart ska jag iväg och jobba. Ska följa med en farbror till tandläkaren . Ska bli riktigt kul eftersom det inte är jag som ska pressas ner i tortyrstolen....(farbror tycker inte heller det är nån fara. han är inte rädd)
Efter jobbet ryker jag hem och tar en långpromenad med Rambo.SEN är det dags att sätta igång med målning. Riktigt roligt men jobbigt ska det bli...
När Anders kommer hem ska vi sätta ihop skrivbord,stol och hylla...
Middag idag blir grillat. Vi lade kött i marinad igår och till det blir det potatishalvor med svartpeppar och dragon samt tsatsiki.
Vi tillhör dem som aldrig riktigt avslutar grillsäsongen. Vi tycker det är jättemysigt att stå och grilla påbylsade med täckjackor mitt i vintern. Särskilt på senhösten efter en hel dag i trädugården! MYYYYS...
Och ikväll är det halloweenfest hos grannen för Alex del.Så vid 18-tiden skickar vi iväg en liten dracula med självlysande ansikte tvärs över vägen på fest....
En fullspäckad dag som ni ser.....
Jag önskar er alla en riktigt Go och skön helg! Var rädda om varann!JÄTTEKRAMAR!
DU VET VÄL ATT DAMMTUSSARNA UNDER DIN SÄNG
ÄR ÄNGLARNAS TOFFLOR...
Bilderna är från min omgivning. Var tvungen att stanna med bilen och ta kort, det var så fint....

5 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Ja vad vackert det ser ut!
Mums, grillsäsongen får gärna vara året runt för min del oxå, det är så gott med grillat kött o tzatziki..!
Kram

Sallys hus sa...

Vilka fina bilder!!!
Va mumsigt det lät med grillat!!
Den tiden är förbi hos oss..
mannen tycker det är sååååå omständigt att gå ut i kylan å pilla med grillen...:-det blir ju nääästan lika gott i stekpannan säger han...suck..
Kram Katarina

Solsjö - Under en vind sa...

Du har verkligen ett späckat tidsprogram!! Låter ändå som en behgalig helg! Jag gillar att fixa och mysa hemma också....
Det där med dammtussarna gillar jag.....Låter inte lika illa som att det är sktigt under sängen....*ler*...
Fortsatt skön helg! Kram!

Anonym sa...

Oj, så många änglatofflor jag har under sängen *fniss* Tack för den! Den var bra!

NICOLINAS BONING sa...

Änglatofflornas stora lager tror jag att det är här hemma hos mig;-)
Vad gott det låter med grillat...mums...och mysig omgivning ser jag på bilderna!
Nu ser jag fram emot bilderna på ditt skapande...men ta det i din takt så att du hinner med;-)
Kramar/Birgitta