torsdag 18 oktober 2007

Idag...


en mycket vackrare dag än igår....solen skiner från klarblå himmel, och jag har faktiskt suttit i altandörrsöppningen i mitt sovrum och druckit kaffe och läst en bok en stund idag. Iofs tycker jag alla dagar är vackra på sitt egna lilla vis. Men visst blir man lite piggare när solen skiner...
Även idag har jag varit hemma med min yngste, men nu är han så pass pigg att han får gå till skolan i morgon.
Och IMORGON är det " girls night out" ska bli jättekul! Det är jag som ska ut med mina goa jobbarkompisar. För nån månad sen var de och bowlade men då var jag på 40-års fest och kunde inte följamed...så jag har längtat efter imorron...vi ska på travet och äta o dricka gott...förhoppningsvis vinner vi en liten slant också...
Det är vad som händer imorgon...
Ikväll blir det lugnt och skönt med mat som sambon ska ordna och tv. " vad blir det för mat", "Labyrinten" och " När och fjärran" . En helkväll för mej som gillar Per Morberg. (Jag vet att det är många som stör sej på honom. Han är förmodligen ett typiskt älska eller hata objekt)
Stickar fortsätter jag med i tv soffan. Små gulliga sockar som jag ska ha till juldekoration. Ska visa dem senare. Jättesöta!
Ha nu en fin kväll allihopa! Kramar Jessan
TA INTE LIVET PÅ FÖR STORT ALLVAR...
DU KOMMER ÄNDÅ INTE FRÅN DET LEVANDE.....

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så kul med utekväll!! Och din myskväll idag låter toppen! Jag gillar Moberg, han är sig själv liksom! (men jag kan erkänna att jag inte sett så många avsnitt....)

Må gott, kramar!

Handplockat sa...

fint du har det

ha en go helg

My White Cottage sa...

Har skickat dig en inbjudan nu!!!
Stor kram!

Sallys hus sa...

Halloj!
ha så kul i kväll nu då! Skönt att sonen börjar bli frisk!
Så mysigt det låter att sitta o sticka. Det var länge sen jag gjorde.
Har en massa olika stickningar som ligger. kan inte minnas att jag någonsin gjort färdigt nåt.

Va mysigt din svärmor ser ut att ha det!
Ha det!
kram katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ha det stå trevligt ikväll!!
Och vi ser fram emot att se sockarna...
Kram
Marie