tisdag 29 april 2008

mycket har hänt...

detta har hänt i naturen över helgen....en av mina favoritblommor har sett vårens ljus i trädgården!........
och björkarnas små "öron" har kommit fram rejält! Vågar vi hoppas att våren har kommit för att stanna nu?
I övrigt var jag och shoppade lite kläder, nya solbrillor och käkade god thai mat med min kompis Ylwa i fredags. vi hade jättetrevligt i solgasset.....
I söndags var jag och tittade på valparna!! och du milde tid vad söta de var!! Vi bokade en av dem, och om 2 veckor ska barnen fåfölja med och titta....HELT UNDERBARA är dom!
Så gissa en som går här i väntans tider! Ska bli så kul!

kalas har det också varit. Trevligt med god mat!

Tyvärr så har det även hänt tråkiga saker. Min styvfar som eg. inte känns som en styvfar eftersom jag vuxit upp med honom,och eftersom han har brytt sej mer än min rätta pappa nånsin gjort.....fick en hjärtinfarkt. han ligger på lasarett nu och allt är stabilt, men oj vad man blir liten igen när det händer ens föräldrar nåt....De har alltid funnits där,ska alltid finnas där och man vill tro att de är friska och odödliga ända tills det händer nåt sånt här och man tvingas inse att det inte är så...Det är inte kul, men så är ju livet för alla. Tack o lov så gick det ju bra! men man blir omskakad...
Jag längtar efter att få gå in till er govänner och läsa om hur ni haft det på bloggträffen! Jag är helt övertygad om att ni hade det underbart och kul på alla sätt!! Ha en fin dag så syns vi snart inne hos er! Kramar jessan

5 kommentarer:

faster atta sa...

Mina tankar är hos dig!!! Det är fruktansvärt när ens älskade föräldrar mår dåligt och man enabart kan finnas som stöd men inte påverka. Ha det så bra du kan gumman!

Änglahem sa...

Faster Atta tog orden ur munnen på mig....man blir verkligen liten när man inget kan göra mer än se på! Styvfar har jag en med, fast jag tänker heller aldrig på honom i dom orden. Han är min Pappa!! punk slut! Har funnits i mitt liv sen jag var 9 år, han som uppfostrat mig och tagit hand om mig som en egen dotter. Han är världsbäst!! Min riktiga pappa dog när jag var bara 2 år, så jag har ju ingen annan paps.
Det är ju skönt att allt gick vägen för honom, får du pyssla om honom lite extra!

Valpen?!!! Vad spännande!! Ska bli skoj att få se lille/lilla Skrutten sen då!!!

Oops...klockan...ska hämta lillsnuttan i skolan...

Du missade verkligen något här med bloggträffen! Vi hade jättekul, härliga tjejer och härlig shipping!! kan ju inte bli bättre!

Ha det bäst Jessan! Vi hörs!
Kramar/Ulrika

EVA / whiskyochchampagne sa...

Det är inte roligt när nåt drabbar nära släktingar och vänner... De ska bara liskom finnas där jämt ! Tur att det gick bra!
***
Hoppas Ni kan få en fin Valborg trots allt och att ni kan slappna av och må gott vid brasan !
KRAAAM från EVA !!!

Ann-Catrin sa...

ja nu vill våren sätta sprätt..och nu tror jag nog att den ska stanna..ska vi inte bestämma det!!

Underbara gullvivor..oxå bland mina älsklingsblommor!!

oj vad tråkigt att din "far" är dålig...jag kan föstå man käönner sig maktlös när sådant händer.. hoppas han blir bättre snart"

kramar A-C

Sallys hus sa...

Va tråkigt!
Tänker på dig och önskar din "pappa" allt gott...
Jag håller med...man blir verkligen liten...de ska ju alltid finnas ju...

Men så kul med en hundvalp...
det kommer alltså bli en ny liten bäbis i familjen.
Kram Katarina