torsdag 10 april 2008

Kära nån.....

Rambos pappa....visst var han fin.....


Vilken tid det tar att....leva.....
Har inte knappt varit i närheten av datorn nu på 2 veckor. Har haft fullt upp med vardagen....
Som ni såg i föra inlägget så funderar vi på valp. Vi kontaktade en uppfödare angående detta men vi har inte fått några raka svar om nånting så vi beslöt oss för att strunta i det. Kändes lite som "lösa boliner".....istället har jag nu mailat dogflash kennel som var "föräldrar" till Rambos pappa Groll. En jättevacker Jackis...hade gärna tagit en till efter honom men han finns inte längre tyvärr. Därimot har de så många andra jättefina hundar de avlar på...så jag hoppas att jag får svar från dem...
Vi testade för en vecka sedan att ta en omplaceringshund. En jackis det också. Det gick inte alls. Han var superstirrig. han rammade dörren och stack så fort jag öppnade den, han var uppe på borden och röjde, han slet axeln ur led på en när man var på promenad och lät ALDRIG Rambo vara i fred....
Jag är van vid min lugna kelgris som är jättelydig och går att ha lös....
Droppen blev när han högg Rambo så vi fick åka till akuten med honom. han fick en infektion och var jättesvag. Han äter pencillin nu och har kryat på sej, så förhoppningsvis slipper vi sätta drän på det....så det kan bli....
Men vad orolig man blir när de inte mår bra...usch....
Mellan sårtvätt,läxor,gym,jobb och andra små vardagligheter så har jag haft fullt upp med att leva livet.....ville bara tala om att jag finns här, och har saknat er! jag tittar in till er ikväll och imorgon....Jättekramar allesammans! Jessan

4 kommentarer:

Änglahem sa...

Där är du vännen!!!! Visst tar det tid att leva!! har liksom upptäckt det nu*fniss*, vet inte hur jag ska göra med bloggen...bloggar jag så har jag dåligt samvete för familj och hem, och bloggar jag inte så får jag dåligt samvete för det. Man ska ju hinna svara alla...det tar en väldig tid! Jag kan inte göra något halvdant, Allt eller inget....sån är jag tyvärr.

Men usch och fy!! Stackars Rambo!!! Så går det ju inte att ha det....Hoppas att ni kan hitta en valp som ni kan fostre från början själva....därmed inte sagt att han/hon blir lika lugn som Rambo*fniss* Ursäkta...men en väninna har en valp som blivit 6 mån. och hon är totala motsatsen mot den andra honan dom har sedan innan. Har sagt att det är vad väninnan får för sina gamla synder*fniss*. Hon är överallt och ingenstans!!

Krya nu på lilla Rambo! Och må så gott själv så hörs vi!

Kramar
Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Stackars vovven! hoppas att det nu blir bättre!

Ha en skön helg! Kram!

Gry sa...

Aj, det lät inte bra. Tur att ni "provade på" bara.... Rambo verkar jättesöt och förtjänar en bättre kamrat!

Förstår att du är uppfylld av annat för tillfället, med valptankar och allt. Jag har varit runt på flera bloggar idag som har lite torka, paus eller ska lägga ner. Lite sorgligt, men samtidigt är det ju verkliga livet som gäller- eller hur? Kan tänka mig att det är lite lugnare på sommaren med bloggningen också? Jag har inte bloggat så länge så jag vet ju inte riktigt, men har svårt att tänka mig samma tempo under lediga sommardagar ;-)

Kram på dig //Gry

Ann-Catrin sa...

Hallå där... ja men det är ju så det är.. allt tar sin tid..livet tar tid med lla måsten överallt!

Oj oj vilken historia med vovven.. täbk stackarn att bli biten..men synd oxå om den andra..han kan inte ha haft ett bra liv!!

Lycka tilll på er valpjakt!
kram kram A-C