måndag 4 februari 2008

Tada!!





Äntligen kan jag visa lite av det jag pysslat med.....jag blev så trött på mina köksgardiner, så jag sydde nya. En enkel söt spets, sen broderade jag "kitchen" mitt på. Lite kul tyckte jag....det är ju iaf ingen som har likadan...
När jag ändå valsade runt med maskinen sydde jag ett nytt förhänge till bänken också....det är meningen att vi ska ha en diskmaskin där, men tills den köps in så har jag bara en ikea- Pall ståendes där sålänge.....
mer projekt är på gång, men ni får vänta lite på det. Hoppas jag får hem mina "traderavinster" denna veckan också! Spännande!
Nu ska jag steka laxfile , har varit sugen på det flera dar nu....
Ha en underbar fortsättning på måndagen!
Det är så roligt att ni finns! Jättekramar Jessan!!

11 kommentarer:

Änglahem sa...

Hejsan Jessan,

Jo jag hänger kvar med nöd och näppe...kunde ju blivit lite mer blåst så kanske jag farit iväg på en spännande resa....sån tur var det inte.
Är baraaa så tröööött så ögonen går i kors, kom inte upp ur sängen förräns 11.15 idag middag. Men maken förvånade mig genom att ta över alla morgonbestyr med barnen och fick iväg de till skolan, igengäld blev han själv sen. Fanns inte en chans att komma upp.....aldrig varit med om maken.
Får se vad jag orkar med idag, var bara tvungen att gå in till dig och hälsa på för jag gillar dig skarpt. Rolig, snäll och duktig!
på tal om duktig så är din köksgardin superfin!! Kul touch med Kitchen broderat på!! Jag behöver också ett lite förhänge kan inte du sno ihop ett åt mig...snälla..*fniss*
Nähä jag får väl försöka gå och göra någon nytta....

Kramar du goa vän!
Ulrika

Ann-Catrin sa...

Hej Jessan!!'
nej men snälla vad du kan... hur snyggt som helst..och som du skriver.. den är du ensam om.Jättefint verkligen!!
Och bara sno ihop ett förhänge så där..hmm jag är så kass på sånt.
Nu är jag jättespänd att se dina traderafynd.. skynda sen att visa!!
Kramar A-C

EVA / whiskyochchampagne sa...

Oj så snyggt !!! Vad du är duktig på att brodera...jag håller mig mest till korsstygn...hihi !
***
KRAM EVA

Sallys hus sa...

Så fint det blev!!
Vilket jobb att sitta å brodera....det gör ju min maskin åt mig......men det blir ju aldrig så där charmigt då!!
Det är alltid så härligt att få sätta upp nya gardiner....det känns alltid som om hela rummet blir nytt då!
Kram Katarina

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint det blev, roligt med broderiet! Personligt och fint på en gång! Kram!

Änglahem sa...

Hej Jessan,
det var inte dumt med middagskaffe. Kaffe kan jag dricka dygnet runt...och sen är det ju såååå nyttigt*tihi*.
Jo Tack i dag är jag lite piggare, förvisso hamnade jag på soffan efter att jag lämnat barnen i skolan och naturligtvis så somnade jag. Men nu har jag t om kommit igång med lite målning, så det känns lite bättre idag. Vad du är gullig som tänker på mig...*kram*
Dom där bakslagen har en viss tendens att dyka upp som gubben ur lådan, men inte kommer det att drabba dig inte...*positivt tänkande*
Får fortsätta med målandet innan äldsta dotter ska hämtas i skolan, sen har flickorna dans i em så det blir till att ut och köra.
Men jag dyker nog upp som gubben i lådan*tihi* här i kvällningen. (hoppas jag...positivt tänkande var det ja...)

STOR KRAM!!!
Ulrika

Lilla Blanka sa...

Åh vad fint..vad duktig du är på att brodera..!
Kram
Mia

IKT i min vardag sa...

Vilken duktig tjej du är som syr och broderar så fint! Min symaskinen och jag har inte världens bästa relation...;-)

Kram Linda

Jes/Vita villa vila sa...

Å så fint du har pysslat :) Fin blogg du har! Kommer gärna hit igen,

Kram Jes

Gry sa...

Snyggt som bara den! Roligt att du broderat på den, extra fin detalj ;-) Gillar draperier av alla slag, och funderar faktiskt på att sy en till våran köksbänk med öppna hyllor, fristående. Det samlas en massa skräp där som det kan va bra att dölja ;-) Barnen har ritpapper och sånt i lådor, men det hamnar lite här och var, så draperi kanske är tingen för mig med!

kram Gry

In my house sa...

Hej tjejen!
Tack för dina fina ord,, jag blev jätte glad,, och klart att du kan länka...
Klockan är faktiskt köpt på Jysk, tro det el ej :-)
Och lugna favoriter fixade min kille,, men återkommer med det.
Ser ut som att ni oxå har en liten Jack Russel el? Fast våran Snuffe är blandis med tibetansk spaniel. Fin och intressant sida du har,, ha det super kram josse