fredag 22 februari 2008

Himlen brann....


och hela havet också, när jag tidigt en morgon denna veckan körde lilleman till sin farmor innan jobbet. jag var tvungen att stanna bilen och fota. Bilden gör det inte på något sätt rättvisa, men så ni ska ha en liten aning om hur det såg ut...det är såna här gånger jag förbannar mej själv att jag inte har skaffat mej en riktig kamera....
A- sa också: men titta mamma så fint! Hela sjön är ju alldeles röd!.....
******************************************************************************************
Nu har vår gullige lille snickare kommit,han håller på att göra så här fint på vår inbyggda altan...


och det ska såklart målas vitt, men jag har fått stränga order av snickarn att jag måste vänta några veckor....Ja "J " jag lovar! men det kommer att bli svårt att hålla sej...*hihi*

jag har en del små-måleri-jobb att fixa till så länge, och dem kan ni nog få ta del av redan ikväll eller i morgon...I övrigt händer det inte så mycket här hemma. Jag ska städa, tvätta o fixa o dona som vanligt. Kanske jag hyr en film till kvällen eftersom Sambo ska ha pokerafton med snickarn o nåra grabbar till.....
Sen är det ju "Lets dance" Också. Det går ju alltid att vila ögonen på snickar- matte ett tag.....hihi
Middagen kommer nog att bestå av potatisgratäng ,fläskfile, sallad o lite rött vin...ev så blr det glass och hallon till e-rätt....
Vet ni vi grillade i tisdags. Jag marinerade kött kvällen innan och sen grillade vi grönsaker till. Gisa om jag fick sommarlängtan ÄNNU MER efter det! Suck vad jag längtar!
Ha en underbar fredag alla mysiga därute! För det tänker jag ha! Jättekramar Jessan!

8 kommentarer:

faster atta sa...

Vilken vacker himmel! Att mötas av en sån syn tidigt på morgonen gör att man blir glad hela dagen... ti-hi...

My Lovely Things sa...

vilken fin altan/uterum ni får..så trevligt..

Vad gott det låter med grillat..
här blir det nog potatisgratäng med..
Vilken vacker morgonbild...
Ha det gott,..
kram Anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tjingeling!!
Tack för dinahärliga ord..blir sååå glad!!!

Vilken vacker bild!! A häromdan var himlen alldeles röd rosa här med ..så vackert..mn bara häpna!!!

Men så du läskas..grille ...nu blir jag ju sååååå sugen...a, vi får nog ta fram grillen i morgon...äta lite gott till melodifestivalen!!!!

Idag ska vi till grannarna, äta gott o dricka vin.....skönt att bara bli serverad !!!Lite ing star blir det nog med!!!

Ha en riktigt skön helg!!♥♥Kram♥Millan♥♥

EVA / whiskyochchampagne sa...

Vi ska till dottern och hennes sambo på middag idag och jag tror det skulle blir fläskfilé där med... Nåt nytt recept som hon inte fått av mig...kul och garanterat gott ! För hon är duktig på matlagning dotran min !
***
Hoppas du får en härlig helg vännen !
KRAM EVA

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hi,hi..min gubbe ska också bort ikväll, så jag ska också kolla in Lets Dance ordentligt!
Vilken fin bild på den vackra himlen... det är såå tjusigt när det blir alla de där varma härliga färgerna!
Kram
Marie

Änglahem sa...

Hej Jessan vännen,

Känner mig lite stressad just nu, men jag tänkte sätta mig ikväll under Let´s Dance och skriva en liten roman till dig*tihi*.
Återkommer som sagt, åhhh vad det låter gott med fläskfilé och potatisgratäng...mums!!

Kramar
Ulrika

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!
Först vill jag bara taclka för din så goa kommnetr inne hos mig...blev så rörd och glad!!!'
Förstår du måste stanna bilen och ta kort... ser ju helt fantastiskt ut... vilket sken.. helt underbart.
Ohh nu fick jag oxå grillängtan..var uet i växthuset idag och vårstädade lite.. tog ut grillen... kanske kanske blir det något grillat här med...
Ha det bäst..KRAMAR A-C

Anonym sa...

Det blev ju fint! Men när blir det invigningsparty i uterummet??

Kram
//Lillebror ;-)