måndag 18 februari 2008

Måndag morron.....och mitt huvud känns så tungt.....

älskar denna krukan ....är ruffig o skrovlig och har en jättefin gammelrosa färg....
här har jag börjat duka lite till kalaset,eller duka o duka,jag satte besticken i en kruka och dukade glas sen fick de hämta sin mat vid spisen,så lat var jag....
denna underbara mini orhidee fick jag av mamma på alla hjärtans dag...de är ljuvliga minisarna tycker jag!
under"plättarna ser ni tallrikarna som väntar på att få ställas i tallrikshyllan, som aldrig verkar komma upp på väggen....
denna väldigt oskyldiga pinuppa (som det faktiskt är) köpte jag på tradera,jag prydde den med lite fin spets,så hon blev ännu oskyldigare den lilla damen.....rosorna bredvid fick jag av sambon på alla hjärtans dag.....


Hej på er vänner! Hoppas att ni har haft en underbar helg allihopa!
Här har solen skinit nästan hela tiden. Helt underbart har det varit. kallt har det varit därimot. Men det gör ingenting, det är så friskt att andas!
I fredags hade vi kalas här för killarna. Vi var inte så många så det var jättemysigt. Vi satt allihopa vid samma bord,åt tacopaj med tillbehör och glass till efterrätt. Mums!!Riktigt trevligt var det....

I Lördags hade vi en riktig fight här i familjen....ALLA skulle bara vinna i familjens nya nöje....Nintendo Wii sports.....killarna fick det tillsammans av mormor o morfar.....har ni prövat nångång?
Riktigt kul! och en vettig form av tv spel äntligen. Så vi hade fighter i bowling,tennis,boxning och golf....så det var riktigt högljutt och glatt här ett tag på Lördagseftermiddan!
Sen blev det lite mys och vitt vin till MELODIFESTIVALEN....vad tyckte ni om den då?
Jag gillade verkligen carola och Andreas låt! Sen kan man tycka vad man vill om den tjejen, men sjunga kan hon och deras utstrålning tillsammans var fantastisk!
Diggar även tvillingbröderna skarpt! De är störtsköna! Låten var också bra,en blandning av Sissor Sisters och Erasure.....
den ljuvliga Sanna var bra som alltid...Låten var oerhört fin,men hade man inte hört den förut med Celine Dion typ? Bra undrhållning var det iaf i lördags....Skandalen var ju pizzagrabbarna....vad var detta för nåt?? Hua.....skandalosa grandiosa!

Igår Söndag var jag och bror med familjer och bowlade och åt hamburgertalrik på superbowl. En jättemysig em i familjens tecken som avslutades med semla hos mamma/mormor/farmor/svärmor......vilken GI- Helg va?,nåja man har rört på sig en del också som tur är! Gissa en som hade Jätte-träningsvärk i höger arm o axel efter Wii-kamperna! Får skylla på att det var därför det gick så uselt på bowlingen igår.....hihi.....
Idag är det ännu en strålande dag så jag ska snart ge mej ut på långprommis med Rambo,sen blir det nog en kaffe på altanen.....Önskar er alla en underbar dag! Kramar Jessan

14 kommentarer:

Sallys hus sa...

Oj oj...låter som om damen haft en helhelg!!!
Va mysigt med ett spel hela familjen kan vara med i....
vi har faktiskt spelat fia med knuff ett antal gånger....hi hi...det är nåt visst med det....
vilka fina blommor du visar och dukningen låter som en av mina....fniss...
Ha det gott!
Kram Katarina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej, tack för dina goa ord!!!

Lät som ni hat en supertrevlig helg ju!!
Ja, wii, bara så kul!!!Barnen fick det i julklapp här...lite kul att kunna spela bowling hemma!!!!

Melodifestivalen ja....Sanna var så kanon!!Gillar inte henne annars...men hon var bara super...ja ciline Dion ja..sa ja med...även väldigt likt den grekiska låten som fajtades med Carola i Aten 2006.
Carola o Andereas var så bra!!Så besviken att de inte kom med!!Men nu får man ju se dem en extra gång;)
Kram♥Millan

IKT i min vardag sa...

Så kul med ett spel för hela familjen! Låter lattjo! Så söt miniorkidén är, såg en sådan i affären igår som jag fingrade på en stund...
Har precis överlevt en seeeeeeg måndag, fasen vad trött jag är idag trots härlig ledighet! Räknar ned till påsklovet...

Kram Linda

Lilla Blanka sa...

Mysiga bilder från köket..!
Ja Melodifestivalen..tvillingarna var bra tycker jag, hade det varit en annan artist som är lite "coolare" så hade de nog kunna vinna hela tävlingen tror jag men nu ser de lite "tråkliga" ut tyvärr o det är nog till deras nackdel..men jag tyckte de var bra!
Kram
Mia

Änglahem sa...

JIPPI!!!!!!!!!!
Jessan is back!!!
Vilken fullbokad helg ni haft!!! GI...alltså vad är det för nåt....*ler fånigt*. DEN fällan har inte jag trillat i, sunt förnuft räcker lååång!! Så det så*bestämt* Gick det dåligt på bowlingen?...aj då!
Jag säger bara en sak.....RONGEDAHLS RULES!!! Är vanligtvis ett stort FAN av ANDREAS men njaa..jag vet inte. Och Sanna....ge dig tjejen!! något tjatigt nu att se henne vartenda år!!Håller med dig man har hört den förrut!
Har ni haft sol i helgen??*fuskigt* här har det varit samma gamla tradiga visa...moln o blåst...MEN idag har solen visat sig från sin allra bästa sida, strålande från klarblå himmel.
Nähä nu ska jag ut på min kvällspromenad innan TV soffan hägrar....

Joo visst det höll jag på att glömma, du skulle möööööjligtviiis inte vilja dela med dig av din mailadress...?????

Kraaaamaaaar så länge

Ulrika

Gry sa...

Visst är det härligt med en mysig helg med familjen? Ni har verkligen hållit i gång!! Var ni inte helt slut efter barnkalaset? Det brukar ta alla mina krafter i alla fall .-) Tur att du tränar Wii då i alla fall, så du orkar med vardagsbestyren, menar jag, hi,hi....Har inte provat, men barna önskar sig, förståss. Här har de både X-box, Playstation och Nintendo DS, så det känns lite som att det får räcka....De får sälja de andra spelen annars. Måste ändå säga att de är duktiga, för de har köpt alla spelen ihop och kan faktiskt samsas hyfsat bra. De är rätt så smarta egentligen, för de har kommit på att om alla tre delar på alla kostnader så blir det ju flera spel!! Glimrande va? Inte det minste dumt med en massa sladdar och laddare överallt, nejdå- bara trevligt, he,he... Men tillbaka till Wii, så ville jag bara säga att det verkar som er oerhört vettigt spel, med aktivering av deltagarna. Det behövs för många barn idag att komma i rörelse. Våra har EyeToy till Playstation och det är lite samma där. Man får poäng på rörelser, det kan va häcklopp, fånga grejer med händerna mm.

Ojdå, blir visst en lång kommentar det här.

Fin ros du fick av maken, och den cylindern du har över mini-orchideen (eller är plantan i?) var bara såå fin!

Önskar dig en fin kväll! Kram Gry

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina blomster i ditt kök!!!

Det låter verkligen som om du har haft en fullbokad helg med massor av kul!!! Håller helt med om melodifestivalen! Både det bra och det dåliga!

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Wii är SÅ roligt! Vi spelade det hela nyårsafton. Jag tycker bäst om bowling och boxning. Det var rätt låtar som gick till final. Vi spelar in mfestivalen så jag har lyssnat på de låtarna många gånger. Sannas låt blir jag väldigt berörd av och Rongedals väldigt glad.

faster atta sa...

Vilka fina tallrikar! De kommer bli jättefina i hyllan, men passar även utmärkt där de är nu.....

Ann-Catrin sa...

Vilken helg!! härligt att det blev så lyckat!!
Och ja det där emd träningsvärk.. samma hände mig i julas..och först kunde jag inte förstå vad det kom ifrån!!
Oh...njuter av dina vackra blommor och kruka!!
Kramar A-c

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlken superhelg du har haft! Hoppas att veckan varit bra också!
Mycket fina bilder du visar också, mini orkiden var ju för gullig!
Kram
marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för kommentaren!!
& för att ni bryr er!!
♥Kram Millan & "R"♥

Lilla Blanka sa...

Hej igen Jessan!
Tack för dina jättegulliga ord hos mig, du är så himla snäll!!!
Kram
Mia

Gry sa...

Jag såg alldeles nyss att du lämnat kommentar på mitt inlägg från ett par dagar sedan, det lite allvarliga. Har förstått att det är många som av olika skäl hamnat i liknande situationer. Det är konstigt nog, och inte illa menat, skönt att det finns flera som kan förstå.... eller hur? När det gäller det som hände dig, så är jag lite där nu. Var på väg dit innan allt det hämska började, och det gjorde inte saken bättre....

Babysteps och livets små men viktiga saker :-D

Kram Gry