onsdag 6 februari 2008

Lillelördag,är det idag....

och regnet det bara öser ner.......la la la dididi di di di dej......
Ja vad ska man göra....
Denna veckan är lite "full" för mej så jag kommer kanske inte ha tid att pyssla och blogga så mycket....Vi ska ha kalas för mina lillkillar i helgen. De fyller 16 och 8 år...så det är en del som ska pysslas och styras med inför detta....men jag kommer inte kunna hålla mej från att hälsa på hos er Det veeet jag....men det kommer nog inte bli så mycket inlägg här förrän efter helgen.Vi får se.... Jag ska passa på att önska alla ett trevligt, mysigt och härligt veckoslut,om jag inte hinner in till er alla.....Ha det bra och var rädda om varann därute! Kramar Jessan


Dessa tulpaner fick jag av min 16 åring förra fredagen...med en lapp där det stod: "glöm inte att jag älskar dej mamma".....en sån lapp gör att en mamma förlåter det mesta....

10 kommentarer:

Gry sa...

Å, så rörande med lappen och tulpanerna....(fuktigt öga).

Ha det så fint i helgen med firande av dina pojkar. Extra, extra att de fyller dubbelt och halft! 8/16- inte dumt ;-)

Hälsa och gratta! Kram Gry

Maria sa...

Usch det samma här! Tror visst att solen försöker lysa igenom, hoppas på bättre väder snart!

My White Cottage sa...

Men å vad gulligt! Förstår att mamma hjärtat smälter... :)

Må så gott! Kramar Jenny

Ann-Catrin sa...

Ja du såna där små lappar måste man bevara i sitt hjärta!
ha det gott nu vännen med alla kalas!!
Kramar A-C

Änglahem sa...

Hej Jessan,

Fina tulpaner du fick av sonen! Honom har du uppfostrat bra!!!

Hoppas att kalaset/en blir precis så bra som ni önskar!!

Kramar
Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Det där får ju modershjärtat att smälta totalt!!!!

Ha det gott, kram!

Sallys hus sa...

Nu sitter jag här och gråter....
Det är din sons fel!!!
Kan man ha så rar barn???
Gud så fint!
Min son är 12......hmmm.....hur ska jag få honom att göra så när han är 16????
Det var en verkligt vacker bukett....men duuuu...hmmm....kalas sa du....
han är väl inte bara ute och fiskar efter många och dyra presenter???
fniss....
Ha en skön helg!
Kram Katarina

Sallys hus sa...

Ååå...gumman!

Tror jag det, att han är speciell....det är ju alla barn på sitt sätt.....ditt har ju bara skaffat sig en liten titel.....fniss...(missförstå inte....jag menar det på ett snällt sätt....)
Men jag kan förstå att man mår dåligt av att få ett sånt besked...alltså nu menar jag skuldkänslor över att ha ställt krav som han inte kunnat uppfylla...inte kunnat ställa på skolan som betett sig illa...osv....
Men vet du va!!!
Den där blombuketten är ett stort bevis på att han känner sig älskad och att han har den bästa mamman han kan få!!

När en vän till oss fick sitt andra barn trodde läkarna under en period att hon var döv.....det visade sig att hon hade jätte mycket vatten bakom trumhinnorna....
Alla runt omkring dem beklagade och tyckte synd om dem och de kände sig deppade....jag känner mig stolt över min kommentar som fick dem att se på allt annorlunda...
Jag sa....-Vilken otrolig tur hon har som har fått just er till föräldrar.....för är det några som kommer fixa det här så är det ni!!!

Likadnat sa jag till mina barns gudmor då det stod klart att deras mellan barn är autistisk.....
Ganska gravt också...

Vad jag vill ha sagt är....att jag tror att man ska focusera mer på allt som faktiskt är bra och inte beklaga det som är fel....
Alla är unika på sitt sätt...och jag är helt övertygad om att lika stor tur du har som har fått en sån gullig och omtänksam son lika stor tur har han som fått dig till sin mamma!
Låter det här klokt???
Jag känner mig lite blödig och tårarna droppar ner......
Jag blir alltid sån när man pratar om barn som har det svårt på något sätt...
Ha en härlig helg nu, kram Katarina

In my house sa...

Hej hej tjejen,, ja visst är det kul att läsa lite "gammalt" skvaller :-)
Jo,hos mig händer de endel, men anledningen är väl att jag är sjukskriven. Ha det gott
kram kram josse

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så gulligt att får tulpaner av sin son! Det är nog inte speciellt vanligt bland tonåringar!
Kram
marie