måndag 11 februari 2008

Är lite down och ledsen......


För det första så blev inte helgen vad vi hoppats på. Efter bowlingen i fredags så fick A feber,jätteont i halsen och var jättegrinig. Det var bara att sätta sig ner och ringa runt och boka av kalaset. Jag har varit lite trött sista dagarna så iofs var det iaf lite skönt att pysslet med kalaset blev uppskjutet en smula.
För det andra så krånglar min dator hela tiden. Jag har jätteproblem med att ladda in nya bilder från telefonen. Datorn blir EXTREMT seg när jag laddat in dem. Och då menar jag EXTREMT...
Den lägger nästan av helt o hållet och man få starta om flera gånger och hålla på...och det tar JÄTTElång tid.....Jag har tagit flera bilder på traderafynden och lite symaskinstango jag hållit på med. Tänkte jag skulle försöka ladda in dem så ni får se...dröjer det så vet ni varför.Jag blir så trött...
Och för det 3dje så har jag haft ett jättebråk med tonåringen J....
Hur kommer det sej att hur man än gör så blir det fel? Vad är det för knappar som en tonåring trycker på hela tiden som får en att gå i taket? Och varför känner man sig så ofta som världens sämsta mamma?
Jag är jättemedveten om att han har det jättejobbigt! Han är i tonåren och har dessutom sin adhd som försvårar allt för honom i det sociala livet....men jag är inte mer än människa jag heller...Men kanske man har ännu mer skuldkänslor när det "brister" Bara för att jag vet att han har det jobbigare än många "vanliga"barn....jag vet inte...usch...det blev inget roligt inlägg idag....sorry....
Missförstå mig inte mina barn är mitt allt!! Som för alla andra mammor o pappor,men ibland blir jag bara så trött.....tack för att ni finns därute alla goa!
Jättekramar jessan/en alldeles vanlig men just nu trött mamma......

11 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Åh, Jessan *STOOOR KRAM* sådär har jag det också ibland, det känns sååå tungt :( Det man inte ser just när man är mitt uppe i det är att det faktiskt ljusnar igen..för mig kan det svänga rätt fort *allt är underbart* ena dan..*helt hopplöst kass, och jag är världens sämsta mamma* nästa dag...Hoppas allt ordnar sig både med tonåringen och datortrubblet..!
Kraaaaaaam
Mia
Ps tack för dina alltid lika gulliga kommentarer!!!

NICOLINAS BONING sa...

Men vännen...så där har vi andra mammor det oxå,men när man sitter mitt uppe i det så känns det alldeles förtvivlat hopplöst!
Jag läste en bok om att det är tonåringens sätt att frigöra sig från sina föräldrar,så jag brukar tänka att "Jaha nu har han/hon tagit ytterligare ett steg mot sin självständighet"...men det är inte alltid den tanken tröstar...
Hoppas att det reder ut sig med både tonåring,halsont och datorkrångel!
Kramar i massor och upp med hakan/Birgitta

me and alice sa...

Hej Jessan!
Det du känner är bara alldeles normalt. Klart du måste få reagera. Läste någon stans att "en mamma är bara en liten flicka som råkat bli stor". Så gulligt tycker jag. Märker att min dotter Alice är på väg in i tonåren nu. Vi har en underbar kontakt, men som med alla i den åldern så testas det väldigt mycket ibland...
kram Susanne

EVA / whiskyochchampagne sa...

Helt normalt med tonårsbarn i huset ! Men det spelar ju ingen roll att det ska vara så då man är mitt uppe i det ! Alltid trist att bråka med sina kids...men det ska ju göras och de ska testa ens gränser...konstant i flera år...och sen blir det ju bara bra !
Min äldste son hade en jobbig, fruktansvärt jobbig, tonårstid och det tär på hela familjen ! Medan andra barnet i ordningen knapt märkes av alls...men nu är tredje på gång och det märks redan...och hon är bara 10...HJÄLP ! Men hellre att hon gör bort det värsta nu än sen...hihi !
***
KRAM EVA

Änglahem sa...

Hejsan Jessan,

Jag är ju ingen tonårsmamma, ännu...men du låter som en helt vanlig Mamma. Vi mår vara mammor men är ju faktiskt inga supermänniskor bara för det! Jag är helt övertygad om att du gör precis vad just DU ska göra!!

Var tvungen att gå tilbaks och titta vad jag skrivit hos N&R, VAD har jag nu sagt?! tänkte jag...Ja du, då är vi verkligen två iaf om att vara lättroade, men det är ganska härligt tycker jag!!

Jodå jag är piggare nu, men inte lika pigg som igår - idag har vi ingen SOL! Var äääär deeen....! Jo men det känns mycket lättare, och du som är så gó och tänkt på mig! Det värmer stort ska du veta!! Så nu är det min tur, har pojken lugnat ner sig? och stora killen mår bättre hoppas jag!!

Må bäst du supergoá Jessan!

Multikramar
Ulrika

Gry sa...

Massor med kramar till dig Jessan :-) Som du ser av allas kommentarer så är det precis sådär för oss andra också! Ibland känner man sig bara urusel, och just då tycker man också att alla andra är så gulliga och goa föräldrar- vilket gör situationen ännu värre :-) Jag tror att barn och unga- även med adhd- tycker det är skönt att vi reagerar. Ibland kan man undra över om de inte provocerar fram en reaktion bara för att få bekräftat att vi bryr oss....förstår du vad jag menar? De vet att vi älskar dom ÄVEN om vi blir arga ibland.

Ett kinesiskt ordspråk säger såhär:

" Undret är inte att flyga i luften eller att gå på vattnet. Utan att vandra på jorden"

och så är det ju! Vi utför små mirakler varje dag, som föräldrar också!

Krya på dig och du ska se att du snart kommer ur gropen! Kramar Gry

Annie - Annalunda sa...

Hej Jessan och tack för din hälsning hos mig... som mamma till både en på 21 en på 19 och en på 2 så kan jag bara instämma i tidigare kommentarer...sådär har vi alla det ibland...och det kan vara hur tungt som helst...men solen kommer igen... Någon sa att den man älskar mest och den man känner sig tryggast med bråkar man också med... Min stora har haft en vääääldigt lång tonårstid...men nu börjar :) det lätta...nu är det 2-åringen som börjar... :)

Jättekram Annie

My White Cottage sa...

Vännen... här är en till som precis känner igen sig i det du skriver, trots att jag ännu inte har tonårsbarn... Ibland brister det och man är inte alltid så pedagogisk och samlad som man skulle vilja vara... Jag tror faktiskt att det är så för de flesta av oss. Ingen kan ju vara perfekt, eller hur!!?

Stor styrkekram till dig!

Maria sa...

Tråkigt när man känner sig nere!!!! Hoppas allt blir bra snart, du får bädda ner dig framför en bra film och en stor kop te!

Anonym sa...

Roligt att du tittade in hos mig och nu har jag tittat på din sida. Oj vilka fina bilder du har gjort och vilken fin sida. Lägger in dig på mina favoriter direkt. Kram imorgon är en bättre dag ska du se Skogsnuvan.blogdog.se

Anonym sa...

Jag läste mina gamla dagböcker för ett tag sen och jag kom inte ihåg att tonårslivet var så svart eller vitt, men känslorna åkte som värsta bergochdalbanan. Det är tur att jag inte kommer ihåg för det måste ha varit otroligt jobbigt att vara tonåring. Man är stor, men ändå liten.