fredag 8 februari 2008

Nu har jag äntligen varit på intro....



På ett av de lokala gymmen. Det känns himla bra! Jag är jätteinspirerad av alla duktiga bloggare som gymmar och går på GI....Så nu ska det äntligen bli av även för mej.Behöver verkligen träna upp mina axlar och min nacke som tar mycket stryk när jag som jag jobbar i äldreomsorgen...sådet kommer nog bara bli positiva effekter hoppas vi...
Idag har vi jätteregnigt väder och mulet här..(är det någon som blir förvånad eller?) Inte alls kul att ta promenaden idag....
I eftermiddag ska vi åka och bowla och äta något gott....Jim fick välja nåt han ville göra eftersom han fyller år idag. Ett mycket bra val tycker jag och övriga familjen som älskar att bowla. Så nu ska det "spöas" barn och gubbe så det smäller om det! Nåt annat alternativ finns inte för en vinnarskalle som jag....hihi....
När vi bowlat ska vi hem och göra rosa och gröna maränger till morrondagens kalas....Passar nu på att önska er alla goa vänner därute en underbar helg! Jättekramar jessan
(efter kalas och stim ska jag visa traderafynden, har fått hem en del av dem)

14 kommentarer:

Gry sa...

Så kul att gå ut och bowla! Jag känner igen vinnarskallen från nån annan person, hm...kommer inte riktigt ihåg, fniss....

Ja du, prova Galltvålen. Den ÄR fantastisk. När man läser på hemsidan eller broschyrer om den så blir det nästan fånigt med alla användningsområden, men det är realistisk reklam måste jag säga. Själv tvättar jag även hunden i den och han blir så ren och mjuk i pälsen.

Ha en fin dag och ha det så kul i kväll! Kram Gry

Gry sa...

Glömde föressten fråga, kom du ihåg att rösta? Högst upp i mina sidoinlägg kan du va med och påverka söndagens inlägg...

//Gry

Ann-Catrin sa...

Härligt att du kommit igång... då känner man sig så himla duktig!!'
roligt med bowling...hoppas du vinner!!
Och sen vill jag bara tackra för så gullig kommetar inne hos mig... den värmde!!
kramar A-c

Lilla Blanka sa...

Åh vad duktig du är ! Jag har bara kommit så långt att jag planerar att köpa in ett gymkort...nästa vecka.. :)
Kram och ha en bra helg
Mia

My White Cottage sa...

Vad kul att gå och bowla tillsammans! Vår lille i familjen har grym vinnarskalle och har inte lärt sig ännu att behärska sig när han förlorar så vi får nog vänta ett tag till innan vi ger oss iväg hela familjen. Kan bli lite jobbigt både för oss och omgivningen... *hihi*

Ha en supermysig helg!
Kramar Jenny

Änglahem sa...

Fniss...inte ser du väl ut så på gympan gumman?? Du är för skön!

Hur gick det på bowlingen? Vann vinnarskallen*hihi*??

Ha en trevlig kalas helg! Med rooosaa och gröööna maränger, smarri smarr.

Tack för att du är du vännen!

Kramar
Ulrika

Sallys hus sa...

Ha ha...spöa på du...men...ett litet tips bara.....fniss...¨
det kan vara på sin plats att just en sån här dag låta födelsedags barnet vinna blink blink....;)
Antar att mitt råd kommer försent och hoppa satt han "spöat skiten ur dig"
fniss......
Ha en härlig dag o morgon nu då!!
Kram Katarina

NICOLINAS BONING sa...

Nu har jag kollat igenom dina inlägg som jag har missat pga orsaker...och det var ju mer flin än bara ett kan jag ju säga...gapskratt...älskar den med katten och kärringen;-)
Massor med kramar/Birgitta

Änglahem sa...

Vad tråkigt att sonen blev sjuk!!! Ja, dom där baskiluskerna gör precis som de själva vill. Tråkigt iaf.
Tack snälla Jessan för att du tänker på mig! Blir så varm om hjärtat när man förstår att folk bryr sig! Hur jag mår?, jaa du...nya tag skall tas imorgon, så håll tummen för mig! Tröttheten vill inte riktigt ge vika...

Ha en fortsatt härlig söndag! (hoppas jag att ni har, att baskilusken gett sig iväg!)

POODLES & E- Type!!!???? Snälla Jessan, fast det var för väl att du inte sa den gamle guben Sjögren!

Ha det bäast min vän!!

Kramaaaar
Ulrika

Snäckornas sjö sa...

Vad duktig du är som har börjat träna!!! Jag blir trött av bara tanken ;-) Träna...jaa kanske, säger jag och lägger mig tillrätta på soffan med pralinerna inom räckhåll ;-)

Jessan sa...

snäckornas sjö: Låter underbart med soffan o pralinerna också! Hihi....men det har blivit lite för mycket sånt.....och faktum är at när jag väl kommer igång är det skitkul!
Katarina i ugglebo: Hallååå där! Ska jag låta sonen vinna bara för att det är hans födelsedag?????Hihi....det var inte så farligt. Jim o jag vann varsin omgång,så det blev så bra så! Anders slogs om 3jeplatsen med 8-åringen....vi hade en jättemysig em iaf!! kram Jessan

Solsjö - Under en vind sa...

Va mysigt det låter med bowlingen! Hoppas att det gick bra!

Duktig du är som gett dig in i gymvälden! Där har jag aldrig befunnit mig! Har haft en mycket slapp höst/vinter tagit mig i kragen och försöker promenera flitigt igen! Igår blev det en dryg timma och ikväll en halvtimme....
Bloggandets effekter sätter sig på kilona också...fniss....hellre blogg än promenad i ösregn....men nu är det slut på den ursäkten....

Ha det gott, kram!

Lilla Blanka sa...

Nu känner jag mig peppad..har varit ute och sprungit (!) och tagit raks promenad denna helgen, så i MORGON skall jag köpa gymkortet (eller gym o gym, Friskis o Svettis)
Kram igen
Mia

Helena Sjögren sa...

Hej ! Skönt att komma igång va ? Man känner sig så nöjd med sig själv efter.
Mitt Nautilus kort går snart ut så det är dax att förnya ett år till. Har man kort så är det bara att ge sig i väg å träna , då finns inga dåliga ursäkter. ( Jo iblan d kanske ;) )/ Helena