torsdag 27 september 2007

Gissa vart jag ska....


I December ska jag och Anders på Gamla stans julmarknad.Vi ska ta in på hotell och gå och strosa,äta på restaurang och bara ha det gott! Hoppas det är kallt och frostigt så den riktiga julstämningen infinner sej! Har velat åka på just denna julmarknad länge och nu blir det äntligen av...underbart. Bara gränderna i gamla stan är ju värda att åka för....snacka om att höra tidens vingslag....
En annan julmarknad jag rekomenderar är HUSEBY, jättefin och stor , mycket fint att njuta av...
tror ni jag längtar?? kram.....

2 kommentarer:

Sallys hus sa...

Nu blev jag avundsjuk!!
Dit vill jag me... Skulle nog aldrig få med min amn på nåt sånt!!
Han hatar affärer...
Kanske om jag lockade med en pubb ellertvå!!

Läste ditt förra inlägg!!
men lilla gumman!!!
Fast jag känner igen mig...fär några år sen.
För mig gick det över då vi för 6 år sen flyttade hit till Ugglebo.
Det kommer sågspån ut ur hörnen varje dag. Hänger dammi taken varje vecka...osv.. Vet inte vart allt kommer från!!
Vet du hur jag brukar tänka??
visst vill man ha det städat o fint när någon kommer...men....
Hur skönt är det inte att komma hem till nån som faktiskt har det stökigare o smutsigare än man själv???
Ååå det är en sån härlig känsla att komma hem då... Så har jag skitigt så brukar jag tänka att jaha hellre än att vi inte ses så bjuder jag på det... jag bjuder på den kännslan ... att mina gäster får komma hem till sig och ha det rent o fint!!! Knäppt va??
Läs boken städa av Estrid Bengtsdottir!!!
Visst man blir ännu mer städtokig ett tag..men det går över...
Hon klargör det här med "snabbstädning" innan just en fest.
plocka undan, gör rent spisen, städa toan, häng upp rena handdukar......OCH....tänd massor av ljus!!! I skenet från tända ljus syns inte damm o smuts!!
Enkelt va??? Kruxet är bara att gästerna får inte komma förns det blivit mörkt!!
Oj nu blev det väldans lång förlåt!
Kram Katarina

Anonym sa...

Jag har varit på den julmarknaden och det blev ett mysigt minne med frostnupna näsor och välbefinnande Du har. verkligen något att se fram emot. Grattis!