fredag 25 januari 2008

Ingen bra dag idag.....suck.....

Är hemma från jobbet idag, huvudvärk,ont i bihålorna och jättetrött....voffo göör di på detta viset?...Har tagit en panodil och hoppas på att jag iaf kan börja njuta av boken jag lånade på biblioteket igår kväll....
Jag har inte tid att vara sjuk! Imorgon kommer svärmor hit och äter fralle- frukost och sen ska vi till vår lokala loppmarknad. De har 50% på allt i morgon, så har man tur så kan man göra fynd. Det vill jag ju inte missa!Sen hade Sambo lovat att vi skulle ta med de två återstående innedörrarna vi har kvar att måla vita, till hans jobb och måla dem. Och det har krävt en del tjat bara det....det är konstigt, min sambo är lackerare och ändå måste jag vänta så länge med att få dörrarna vita.....jag har en del andra såna projekt åt honom, men det vet han inte ännu....hi hi....

Ikväll på "karlavagnen" handlar det om varför vi är i sånt stort behov av nostalgi....ett ämne för mej....kanske för en del av er också, vi som älskar spets,gamla kort, gamla möbler osv....
Här har vi lite annan nostalgi! Många av oss minns nog dessa "gamla godingar" ?
Glasskarta från 80-talet, och en av mina och många andra tjejers första "kärlekar" Hasse Carlsson i NOICE.....ljuva tider....
Nu mina vänner ska jag hälsa på hos er en vända sen ska jag lägga mej en stund...ha en underbar mysig fredag! Helgkramar i massor! jessan

7 kommentarer:

Vanilladreams and humblebees sa...

Nämen är du sjuk idag... stackare!
Då ska jag tänka på dig lite extra och hoppas att du kryar på dig snart!

Hoppas du frisknar till så du kan fynda stort på loppisen!

Kramar från Jenny
--<-@

Änglahem sa...

Noice....åhhh...*lyriskt* det var tider det..!*tíhi*

Hoppas nu att du kryar på dig snabbt så du kommer iväg till loppisen imorgon, den kan du ju inte missa!!

Är det inte ofta så att har man en "hantverkare" hemma så är det sig själv och frugan(i detta fall och många andra) som får hjälpen sist av alla...? Har hört detta från vänner med snickare (t ex) som äkta män, det är såå trögt att få hjälp.

Ha en skön helg nu med mycket fynd!
Här är det kalas för minstingen (blev 7 igår) i dagarna 3, igår, i em och imorgon middag...puh!

Kramar
Ulrika

EVA / whiskyochchampagne sa...

Noice...visst lyssnade man på dem !
Och Puckstång...usch vad ungarna kladdade med dem...hihi...men goda var de !
***
Ha en underbar helg vännen !
KRAM EVA

My White Cottage sa...

Så trist med huvudvärk! Hoppas Panodilen hjälper så du piggar på dig snabbt. Loppis med 50% rea vill man ju absolut inte missa! :)

Blev så nostalgisk när jag såg glasskartan... X-15 var min favorit på den tiden!

Ha en skön helg! Kram Jenny

Lilla Blanka sa...

Krya på dig vännen!!!
Hoppas verkligen du är pigg så du kan gå på loppis i morron, det är inte kul att ligga hemma sjuk o på nåt sätt känns det ännu värre när man är sjuk på helgen hihi, då har man ju absolut inte tid att vara sjuk ;)
Kram
Mia

MormorRuthsAnn sa...

Hej Jessan!
Tack för att du tittar in till mig och min nystartade blogg. Ibland kan det vara lite (nästan) mysigt att vara sjuk och kura ner sig i sängen, men kanske inte när man har loppis på gång ;) Krya på dig! Alla tiders favvo för mig är Nogger, mums.
Ha det så bra, vi hörs!
Ann

Peters Projekt sa...

Hejsan Jessan!
Ser precis att hustrun varit inne en sväng hos dig ;)

Uppenbarligen har du funnit både henne och mig därute i bloggvärlden. Kul att du tittade in och dessutom stödjer råspontprojektet. Det gör jag också numer men startsträckan var lååång. "Spika råspont i en i övrigt helt fräsch hall?!".

Vad jag blev nostalgisk när jag såg glassplanschen! I likhet med min kära hustru, hade jag Nogger som favorit. Se´n kan jag väl inte påstå att Noice och Hasse C var föremål för min "kärlek" ;)

Önskar dig och sambon en behaglig myshelg! / Peter