måndag 3 december 2007

Tack snälla ni....


För alla gulliga kommentarer! Det värmer att ni tittar in! Tack, Tack,tack!
Jag har inte skrivit på länge, dels har det varit fullt upp. Dels har jag inte mått så bra sista veckan. Har fått kämpa med stress symtomen igen ochfått ägna mej mer åt avslappning. Det är så typiskt mej såhär innan jul. Jag VILL så mycket. Jag älskar ju julen och njuter verkligen av att pyssla och feja...Jag tycker inte att jag stressar alls, men glömmer att jag är så mycket skörare än innan jag gick i väggen...så kommer symtomen som ett litet btev i brelådan, och jag är tvungen att backa nåra steg fast jag inte vill...
Kulmen kom i fredags då jag lovade vara barnvakt åt brorssönerna. Jag kände eg. att jag inte orkade.(hade precis stått o packat in en hel gris i frysen)
Men de ville så gärna och jag älskar mina små "brorspojkar", men 4 killar på 7,7,9 och 15 var för mycket den dagen. De höll på att knäcka mej fullständigt.....inte av illvilja naturligtvis utan genom att vara 4 kanske lite för trötta killar.....
Så jag LOVADE mig själv att jag ska lyssna på min känsla nästa gång.....
Min kära sambo tyckte nog lite synt om mej för dan efter kom han hem med 2 underbara paket från min älsklingsbutik här i byn......ska visa er vad sen.......gulle han.....
Nu känns det som om jag har GNÄLLT otroligt mycket, men det var inte min mening. Jag ville bara berätta varför inläggen dröjt.....
Nu stundar julfest hos lilleman,ett läkarbesök som ska visa om Alex epelepsi har vuxit bort. Har den INTE vuxit bort nu vid 8 års ålder, så får han dras med eländet hela livet, så vi håller tummar, händer och fötter här nu!
Så nästa fredag bär det av till Hotell och Gamla stans julmarknad......underbart ska det bli! Precis vad jag behöver tror jag....
Hoppas att ni alla hade en mysig 1:a Advent! Det hade jag, med sconesfrukost , te och tända ljus....
Jag återkommer snart med lite nytt....var rädda om er! Kram och godnatt!

5 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Ja, jag känner också av stressen och det är som du säger, man tycker ju att det är så mycket som är roligt så det är inte nån press egentligen, men farligt är det antagligen ändå...
Lycka till med lilleman, hoppas på positivt besked!
Kram
Mia

Sallys hus sa...

men hallå lilla vännen!

Jag blev aldeles tårögd!!!
Gör som du skriver säg ifrån och ta hand om dig...
Stress är ju inget som syns utanpå...det känner man ju bäst själv.

Jag håller tummarna för din pojke!
Min syster son hade också barnepelepsi..det växte bort som tur var..
Ta hand om dig nu och njut av att julen närmar sig...man hinner det man hinner!
Kramar på ett lastbilsflak, Katarina

EVA / whiskyochchampagne sa...

Hoppas du lyssnar på kroppen och kan ta det lugnt och inte stressar ihjäl dig nu före julen ! Vila är viktigt...
***
Ha en fin kväll !
KRAM EVA

www.nestorforlag.se sa...

Mysig blogg du har, kul att hita hit..

Solsjö - Under en vind sa...

Det låter verkligen som om du bara ska ta det lugnt och koppla bort alla måsten! Det blir jul även om man inte hinner allt.....
Jag vet för jag har också varit där....klarade mig dock bra eftersom jag sjukskrev mig ganska direkt.....doktorns diagnos var utmattningssympotom pga psykisk stress. Jag var helt hemma i fyra veckor, men återgick sedan succesivt till jobbet under ytterligare fyra. Vila, vila, promenader och att släppa taget om kalendern hjälpte mig! men visst är man sån att man vill mycket mer än vad man ibland orkar!! Sköt om dig! Kramar!