onsdag 3 september 2008

Idag börjar det.......


Jobbet. Har inte jobbat 50% på över2 år pga min utmattningsdepression....
Men nu ska jag alltså testa på det. Känns nästan lite nervöst.Det är inte klokt...Har jobbat i snart 20 år i yrket och är nervös när jag ska gå till jobbet.
Nåja, min nervositet beror nog inte på osäkerhet att klara jobbet för det gör jag. Men rädslan att misslyckas att jobba 50% finns där väl i bakhuvudet någonstans. Särskilt som f-kassa och regering stryper åt ersättningarna. Nu hörde jag idag att regeringen ska tillsätta en myndighet för att utreda om f-kassan betalar ut för mkt pengar,så nu blir det väl ännu värre....tack och lov är jag förhoppningsvis på bättringsvägen och kan snart börja jobba fullt,så jag slipper besvära myndigheterna mer....
jag ska verkligen kämpa för det!
För även om det är nervöst att börja igen så ska det bli så kul samtidigt! Att träffa jobbarkompisarna som är helt underbara och pensionärerna som blir glad när man kommer! Det värmer så gott i hjärtat!
Så nu ska jag diska upp lite sen bär det iväg! Håll tummarna! Jättekramar Jessan

7 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Önskar dig stort lycka till!!!! Kram!

Monika sa...

Visst är det för hemskt denna vilda jakt på sjuka människor!
Men avdrag för lyxtjänter är väääldigt viktigt att genomföra. Och tänk vilka enorma pengar alla dessa utredningar kostar! Som du förstår har inte jag så mycket till övers för den politik som bedrivs!

Förstår precis hur du känner dej! Det kommer säkert att gå bara bra för dej. När du väl kommer på plats släpper nog nervositeten.

Håller tummarna för dej!:o9

Kram

Monika

EVA / whiskyochchampagne sa...

Hoppas allt går precis som du vill vännen !

Och visst är det sant att man helst av allt inte vill ha nåt med F-kassan att göra, men vad tusan ska man göra med min sjukdom ? Har ju inget val...bara att hoppas på det bästa och att vi snart får ny regering !

***
KRAAAM EVA

Änglahem sa...

Jessan min vän!!

Hoppas det gick bra på jobbet!! Håller helt med Monika här om jakten på oss som inte mår så bra alla gånger!
Att du trots allt trivs med jobbet och kollegorna måste ju betyda en hel del.

Haft problem med bredbandet när jag väl fått igång datorn....jag blir lite lätt trött!*suck* tror ju nästan att datorn inte gillar mig*fniss*, han (för det är väl en han?) kanske tycker att jag kör för hårt med honom!!*fniss*...ja se karlar....!*haha*

Må så gott vännen!! Du är väl trött kan jag tro....men vi hörs när vi hörs!

Kramis, Plejka

RANA sa...

Massor av lycka till! Jag har en aning om du har att tampas med. Nu undrar jag hur det gick..? Bra, hoppas och tror jag.

Jag hoppas också att du får en superfin helg!

Kram, Rana

Elzie sa...

Ja du. Inte nog med att man ska vara sjuk. Man behöver gå och oroa sig för att över huvud taget klara sig också. Vart ska det bara sluta?
Hoppas det gick toppenbra för dig att jobba.
Många kramar, Elzie

Monika sa...

Hej där!

Hoppas din vecka varit bara bra på alla sätt.

Jo då! Jag har läst alla Camillas böcker, även den som kom i sommar. Önskar hon kunde komma ut med nästa nu till jul eller nåt sånt ;o)

Ha en skön helg!

Kram

Monika