måndag 19 maj 2008

har ni sett??

...vad som flyttar hem till oss 1 juni?? Lillebror till Rambo! Visst är han väl bedårande?han blir 6 vecor i morron! Gissa om vi längtar?!


Dog flash kennel ligger helt underbart ute på smålänska landsbygden. P och M har en jättefin och välskött gård med hundar, gäss,hästar,grisar,duvor,kaniner.....det är en fröjd att gå och strosa där! Sen är de så vänliga båda två! Rambo föll för deras stora gris....han försökte allt han kunde att få honom till lek,men han var väl inte jätteintresserad precis......


så här tillbringade jag och barnen Lördagkvällen... Vi hade strömavbrott hela em. och kvällen. (kom inte tillbaka förrän 01:30) A tyckte det var mysigt men lite läbbigt att det var så mörkt och tyst...Jag tyckte mest det var bara mysigt...lugnt o stilla och man tog sej tid att prata på ett helt annat sätt...men det är lustigt vad man är van vid att det alltid finns ljud av olika slag! Tystnaden HÖRDES nästan...och det var nog det de var ovana vid och tyckte kändes konstigt. men vad NYTTIGT det är! Vara tyst och bara vara...Det skulle vara strömavbrott lite oftare hihi...Av MIN dag blev intet......A jobbade hela natten så han orkade inte köra de många milen på söndagen.....förståeligt....så det får bli en annan gång....Lite snopet, jag hade sett fram emot det! Men nu fick jag ju träffa valpen istället!



Det här är min gamla fina klocka som jag fått efter morfar. Jag gillar den jättemycket. Tycker det är hemtrevligt när den tickar och slår...
Hoppas ni alla därute har haft en fin helg! (trots snö och elände på vissa håll!)
Hoppas också att ni får en fin vecka ! Var rädda om er! kramar Jessan

12 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men vilken sötnos , va är det för ras ??!!
Ja det är lite härligt med strömavbrot ibland , bara de inte blir för långrandiga !!
Vacker klocka , kul när det kommer från nån man har kär !
Ha det gott !!
/Lotta

Änglahem sa...

Hej vännen,

Här rusar en stressad Plejka in....*pust*!! nääe det går nog ingen nöd på mig...inte än iaf!! Lite stress är bara nyttigt för mig, får mer gjort då, när jag inte kan skjuta upp det till en annan dag!*fniss*

Vilken liten goding som ska flytta hem till er!! Pusse nusse söt!!
Ville inte grisen leka? Vilken kelig en!!*hihi*

Vart skulle du varit i söndags då?? Jag blir ju nyfikon förstår du väl!!!

Strömavbrott kan vara riktigt mysigt ibland, som du säger man sitter och pratar på ett helt annat vis än annars! Skippa TV:en en kväll i detta hus är ju otänkbart!! (Maken min!!!, sporten!), så då är det bra med strömavbrott. Men vi har det inte så ofta, vi har bra elbolag måste jag säga.

Ha en bra tisdag vännen! Nu måste jag rusa vidare.......*swisch*

Kramisar, Ulrika

Gry sa...

Men hjälp, vilken sötnos! Förstår att ni bara lääääängtar ;-) Blir väl härligt för Rambo att få sin lillebror hos sig.

Tänk hur det blir när strömmen går. Precis som du säger, så känner jag med. Varför kan vi inte vara lite duktigare i vardagen? Kan vi inte stänga av allt ljud ibland och bara vara? Just så har vi det i husvagnen. Då är det helt andra förutsättningar och livet blir mycket bättre, tycker jag!

Må så gott, Jessan! Kram Gry

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!
Smälter som isglass när jag ser er lilla goding.. så liten och fin..kan berkligen förstå att ni längtar.. få ni honom när han är 8 v?

och vilken fin klocka..och ännu finare blir den ju när den har histora oxå!!

KRAAM A-C

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!
Smälter som isglass när jag ser er lilla goding.. så liten och fin..kan berkligen förstå att ni längtar.. få ni honom när han är 8 v?

och vilken fin klocka..och ännu finare blir den ju när den har histora oxå!!

KRAAM A-C

EVA / whiskyochchampagne sa...

Men...så himla söööt !!! Vi funderar lite på hund också...alltså nån typ av aöllergihund då maken inte tål vad som helst. Kanske en Portugisisk vattenhund eller en Softis eller en Lagotto...men det är inte färdigdiskuterat än...hihi !
***
KRAAAM från EVA !!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men åååh så sööt! Förstår att ni längtar efter den lilla raringen!
Nu blir det mycket kelande en tid framöver förstår jag...
Kram
Marie

Anonym sa...

Men vilken goding! Förstår att ni längtar efter er nya familjemedlem!

Sallys hus sa...

Men himmel o pankaka vilken liten goding!!!
Förstår att ni längtar!!
Ni vet ju vad ni kommer göra i sommar i alla fall då....fniss...
promenera och klia vovsing...

Håller med om att man faktiskt borde ha strömavbrott lite då och då......ingen dator ingen tv....bara Fia med knuff och tända ljus...mysigt!

ha en härlig helg!
Kram Katarina

ps. Klart vi säger till dig om vi ska ha en blogg träff....
Du förresten......jag vet inte fall jag har bett dig om din mailadress....så fall kommer en annan inbjudan till dig.

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken gullig liten vän!!!

Hoppas att du har haft en skön och solig helg! Här är det ljuva dagar, men bloggen hamnar i skymundan.....

Ha det gott, kram!

Änglahem sa...

JESSAAAAAAAN!!!!! Förlåååt mig att jag inte svarat....men mitt liv har varit upside down alltså!!!! Men nu ska det lugna ner sig....hoppas jag!!!

Har hundvalpen kommit? Isf kan jag tänka mig att du har händerna fulla.....!

Klart att jag vill träffas!!!!! Det skulle ju vara jättekul!....tror också att vi skulle ha skoj ihop!!
Meddela mig när, var och hur...eller så meddelar jag dig när,var och hur.....du hör väl hur virrig jag är!!!

Idag ska jag bara ta det lugnt efter förra veckans fram tills igår kvälls hets och stress! Maken fyller år idag men den stackaren arbetar så det blir inget stort firande här inte....iofs blev han firad lite igår när storsnuttan hade sitt 10-års kalas! Hon ligger sjuk här...trots att hon fått penecillin, försöker få fatt i Barnmott i Halmstad för att se om den inte ska bytas....

Nu ska jag ut i den underbara solen och bara njuta!!

Ha en toppendag vännen!
Kramaaaaar i massor, Ulrika

My White Cottage sa...

Åh, så söt han är, er lilla valp! Nu är det ju nära till 1 juni, förstår att ni längtar!!!

Må så gott! Många kramar Jenny