fredag 9 maj 2008

Hej mina vänner!

3 saker jag inte kan se mig mätt på....min nya mysiga emaljkanna....


mammas japanska körsbärsträd.....

och Rambogodingen förståss.....


Vill titta in och önska er en alldeles underbar helg!
Här nere i Småland har vi nästan blivit lovade 25-27 grader varmt idag! är det inte helt underbart!? Jag ska städa av snabbt som hundan sen ska jag ut och lapa sol!
Förhoppningsvis ska vi åka och titta på valparna för andra gången i helgen, denna gången ska barnen med...ska bli kul att se vad som hänt på två veckor. Sist var de tjocka som små marsvin hihi för mamman hade så mkt mjölk, och de åt och åt och åt.....hur ljuvligt söta som helst!
Har fotat mammas japanska körsbär, det är helt underbart! Det är det som syns vid min bloggrubrik.
Är lite gräsänka idag. Anders och äldste grabben åkte till Stockholm i morse för att hämta en ny motor till båten, så det är bara jag och lilleman hemma ikväll. Jag ska nog unna mej att baka nåt gott till myset ikväll. Fick så mycket inspiration av Leila häromkvällen.....Bröllopstårtan hon gjorde såg helt underbar ut! Skulle kunna tänka mej att gifta mej bara för att få äta den tårtan! Hihi!
Ha det nu bra Alla goa rara därute ,och var rädda om varann! Kramelikram Jessan

5 kommentarer:

Gry sa...

Underbar blomning på körsbärsträdet. Över huvudtaget är det fantastiskt ute nu; varmt, ljumma vindar, blomning och grönska. Kan man må bättre?

Ha en skön dag och en skön helg!

kram Gry

Änglahem sa...

Joo tack Jessan, här har vi sommarvärme och mer därtill!! Nääästan lite för bra....det är ju bara maj...tänk om detta är sommaren?*buhuuu* magknip!!!

Körsbärsträd är såååå otroligt vackra när de blommar, men attans vad de skräpar ner när de blommat klart!!! Grannen har ett stoooort sådant, och när det fäller blommorna kan vi inte ha bilen på uppfarten, blommorna nästan bränner sig fast i lacken!! I ca en vecka får vi ha bilen ute på gatan!! Inte roligt alls....det är vi som får alla döda blommor på vår tomt!*suck*

Hoppas du och lilleman får en skön och mysig kväll tillsammans!

Kramaaaar, Ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt utomhus nu! Så vackert och så varmt och skönt...det är bara att njuta.
Körsbärsträdet är jättevackert, och det kan du väl passa på att njut av, och likaså kannan och lilla vovven.
Ha en skön pingst!
Kram
Marie

faster atta sa...

Vilken underbar emaljkanna! Förstår att du inte kan se dig mätt på den.. ti-hi... Ängeln med skylt är såld och på väg till sitt nya hem men om du vill kan jag sy en till, maila isåfall till mig: fasteratta@gmail.com

Hoppas att du får en underbar helg!

Karin i Villa Grå sa...

Gott im Himmel, det där körsbärsträdet ser ut att vara hämtat ur en sagobok - det är ju helt overkligt vackert och praktfullt!

Hunden och kannan är två puddingar de också ;-)

Kram!

Karin